Vanliga frågor och svar
Beroende på vilken typ av kris det rör sig kan det finnas olika sätt:
– Kommunens personal kan finnas på plats fysiskt på Rådhuset, Algatan 13, Trelleborg
– Kommunens informations- och trygghetspunkter kan ha blivit aktiverade
– Du kan få information via radion
– Kommunens personal kan finnas på plats fysiskt på Rådhuset, Algatan 13, Trelleborg
– Kommunens informations- och trygghetspunkter kan ha blivit aktiverade
– Du kan få information via radion
Vi kommer att informera om vad som har hänt på ordinarie webbplats trelleborg.se eller på denna webbplatsen. Det är viktigt att hålla koll på information från myndigheterna om det skulle uppstå en oväntad situation eller kris.
Kommunen kommer att berätta vad som händer, ge råd för att vara säker och uppdatera regelbundet för att hålla alla säkra och informerade. Lyssna på myndigheterna och tänk på risker.
Om något händer kommer vi att berätta och ge råd om hur du kan vara säker och hjälpa till för att allt ska fungera bra i samhället.
Om det någonsin blir nödvändigt att evakuera kommer vi att ge information om hur invånare ska följa evakueringsorder och var de kan söka skydd.
Här informerar vi om var invånarna kan hitta officiell och uppdaterad information, inklusive kommunikationskanaler och webbplatser.
Ekonomisk påverkan kan vara en oro, vi kommer att informera om eventuella ekonomiska stödåtgärder om det behövs.
Vi kommer att berätta om olika sätt att få stöd och ge information om vad som finns tillgängligt för att hjälpa er.
Vi kommer att berätta för er hur lång tid det kan ta, och vi gör allt vi kan för att få tillbaka det normala så snabbt som möjligt.
Vi kommer att uppmana invånarna att vara medvetna om möjligheten att hjälpa och informera om eventuella frivilliga insatser eller andra sätt att bidra vid en kris.